Dzisiaj jest: 17.10.2017, imieniny: Antonii, Ignacego, Wiktora

Co robić w sytuacji, gdy nasz przelew zaginie?

Zniknięcie przelewu zdarza się bardzo rzadko, jednak powinniśmy wiedzieć jak w takiej sytuacji należy postępować. Przelewy wykonujemy niemal każdego dnia, ponieważ jest to najwygodniejszy i najszybszy sposób przekazania pieniędzy, możemy dokonać tego nie tylko przy użyciu komputera, ale również telefonu komórkowego. Dodatkowo jeśli zarówno nadawca, jak i odbiorca posiadają konta w tym samym banku przelew może zostać zrealizowany w kilka minut, nawet w weekend. Z jednej strony rozwój technologii usprawnił nam wykonywanie tej czynności, z drugiej zaś pojawiła się możliwość zaginięcia przelewu w wirtualnej przestrzeni.

Niewłaściwe konto

Zazwyczaj takie sytuacje występują w momencie wpisania przez nadawcę złego numeru konta, nie chodzi tu o pomylenie się co do poszczególnych cyfr, ponieważ jest to na bieżąco korygowane przez system, lecz o umieszczenie numeru konta, które zostało już zamknięte. Taki przypadek jak najbardziej może zdarzyć się stronie wysyłającej środki, ponieważ może nie zostać ona poinformowana o likwidacji i zmianie konta bankowego. Problem jest szczególnie stresujący, gdy chodzi o spore kwoty pieniędzy.

kredyty dla firm

kredyty dla firm

Warto jednak zachować spokój i skontaktować się z przedstawicielem banku, który poinformuje nas, że nie ma się co martwić o nasze pieniądze – nie istnieje bowiem możliwość aby stary numer rachunku przyznany był nowemu klientowi, nasze pieniądze nie trafią więc w niepowołane ręce lecz zostaną odesłane na nasz rachunek.

Może jednak zdarzyć się sytuacja, w której nie otrzymaliśmy pieniędzy w ciągu kilku dni, wtedy należy jak najszybciej udać się do placówki banku lub skontaktować się z pracownikiem telefonicznie. Jedną z możliwości jest wciąż aktywne konto, które tylko teoretycznie zostało zamknięte przez bank, następnym krokiem powinno być skontaktowanie się z właścicielem konta.

Jeśli zdarzy nam się taka sytuacja mamy prawo złożyć reklamację w banku i ma on obowiązek wyjaśnić tę sprawę, o środki pieniężne nie musimy się jednak martwić, ponieważ zostaną one z powrotem odzyskane.

tel. 22 298 64 04

www.BezpieczneKredyty.pl

Zapraszamy do kontaktu z nami w godzinach 9-15 od poniedziałku do piątku.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Karta kredytowa lub limit w koncie bez BIK - do 50 000 zł - dochód na oświadczenie - SPRAWDŹ TERAZ